مقالات

بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت

بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت

خلاصه مقاله

در این مقاله به بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت پرداخته و درباره قیمت، کارایی، سرعت و دقت بهترین دستگاه جت پرینتر با مخاطب گفتگو می کنیم.

 

 تفاوت جت پرینتر با لیزر جت

در این پست قصد داریم درباره تفاوت جت پرینتر با لیزر جت با شما گفتگو کنیم. قبل از هر چیز اجازه بدهید این نکته را روشن کنیم. برای خرید هر محصولی به ویژه دستگاه جت پرینتر، باید نسبت به آن شناخت کافی داشت. اطلاعاتی مانند نوع محصول، میزان چاپ، میزان پولی که برای این کار در نظر گرفته اید، نوع جوهر، مدل چاپ و .. به شما کمک می کنند تا مناسب ترین جت پرینتر را خریداری نمایید. یک راه آسان برای انتخاب درست، این است که شما دو کالای مشابه را مورد مقایسه قرار بدهید. با بررسی مزایا و معایب هر یک، در انتها خواهید توانست به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصمیم خود را نهایی کنید.

جت پرینتر لیزری

جت پرینتر لیزری

درباره تفاوت جت پرینتر با لیزر جت چه می دانید؟

قبل از این که به تفاوت جت پرینتر با لیزر جت بپردازیم، اجازه بدهید هر یک از این دو محصول را به صورت جداگانه معرفی کنیم. جت پرینتر وسیله ای است که اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضاء قیمت، سری ساخت و … را روی بسته بندی محصولات درج می کند. این دستگاه ها به شکل جوهر افشان کار کرده و با پرتاب قطرات رنگ بر روی سطح بسته بندی، متن مورد نظر را چاپ می کند. این نوع پرینترها دارای دو نوع دستی و صنعتی تمام اتوماتیک هستند.

یک نوع جت پرینتر نیز داریم که به جای جوهر از اشعه های نور برای چاپ کمک می گیرد. در واقع با متمرکز کردن نور می توان قدرت آن را بالا برد و با کمک نور قوی و لیزری اطلاعات لازم را روی بسته بندی محصولات درج کرد. عملکرد جت لیزری به اینگونه است که نور، لایه های بسیار کمی از محصول را می سوزاند و نوشته بدین ترتیب چاپ می شود.

تفاوت جت پرینتر با لیزر جت را می توان در کیفیت نوشته های سطح بسته بندی نیز مشاهده کرد. در جت پرینتر می توان رنگ های متنوعی را به خدمت گرفت اما این امکان در لیزر جت مشاهده نمی شود. خوب است بدانید، یکی از جت پرینترهایی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، جت پرینتر NJ-O127 می باشد. با کمک این دستگاه، می توان روی اقلام مختلفی مانند بسته های دارویی، تخم مرغ، فلزات، پارچه، پلاستیک، شیشه، چوب و آلومینیوم اطلاعات مورد نظر را چاپ کرد. در لیزر جت امکان درج اطلاعات بر روی هر سطحی امکان پذیر نمی باشد. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر جت پرینتر NJ-O127 می پردازیم.

 

بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت از نظر مصرف جوهر

در بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت می توان به میزان مصرف رنگ نیز اشاره کرد. عدم استفاده از رنگ در جت پرینتر لیزری یک وجه کاملا مشخص و متمایز در نسبت با جت پرینترهای جوهر افشان است. با این همه، بیشتر صنعتگران و تولید کننده ها ترجیح می دهند تا از جت پرینتر NJ-O127 استفاده کنند. این چاپگر صنعتی دارای صفحه نمایش لمسی تمام رنگی پنج اینچی می باشد. ضمن اینکه دستگاه مزبور از دو خروجی نیز برخوردار است که می تواند به صورت همزمان از دو کاتریج استفاده کند. این چاپگر دارای پورت یو اس بی نیز است.

جت پرینتر ان جی سرعت، دقت و عملکرد بالایی دارد

جت پرینتر ان جی سرعت، دقت و عملکرد بالایی دارد.

تفاوت جت پرینتر با لیزر جت از نظر سرعت  و دقت

تفاوت جت پرینتر با لیزر جت را می توان از نظر سرعت و دقت نیز مورد بررسی قرار داد. هر چند که لیزر جت دارای سرعت بالایی در چاپ است، با این همه جت پرینتر ثابت (صنعتی) مدل NJ-O127 یک انتخاب ویژه و بسیار مقرون به صرفه برای تولید کنندگان است. این محصول در مقایسه با دیگر چاپگرهای مشابه سرعت و دقت بالایی داشته و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد. صفحه این دستگاه تاچ بوده و تعداد خروجی های این چاپگر به خریدار این امکان را می دهد تا با هزینه کمی بهترین کارایی را در اختیار داشته باشد.

جت پرینتر ثابت صنعتی NJ-O127 می تواند در مقایسه با لیزر جت های گرانقیمت یک رقیب جدی به شمار رود. در ضمن جت پرینتر ثابت صنعتی مدل ان جی قابلیت اتصال به خط تولید و نوار نقاله را نیز دارد. این دستگاه با سرعت عمل بالایی که دارد می تواند در بازه زمانی بسیار کمی تعداد بسیاری از بسته ها را تاریخ زنی کند. از نظر دقت نیز دستگاه  ان جی برتری قابل ملاحظه ای در نسبت با دستگاه های مشابه دارد.

بنابراین در بررسی تفاوت جت پرینتر با لیزر جت می توان ادعا کرد، جت پرینتر ثابت (صنعتی) NJ-O127 که نسل نوین از جت پرینتر می باشد، مشکل عدم دقت در تاریخ زنی را به شدت کاهش داده است. جت پرینتر با دقت بالایی که در چاپ و حکاکی اطلاعات دارد، احتمال وقوع خطا را نیز کاهش داده و جلوی خرابکاری ها را نیز می گیرد. این مشخصه به کاربر کمک می کند تا برای تاریخ زنی در مقیاس های زیاد موفق تر عمل کند. این دستگاه خارق العاده نه تنها برای تولیدی های بزرگ مناسب است که برای کارگاه هایی که حجم تولیدشان کم است نیز مناسب می باشد.

 

کاهش هزینه با جت پرینتر ان جی

 

کاهش هزینه های تمام شده در تاریخ زنی محصولات یک وجه دیگر از تفاوت جت پرینتر با لیزر جت است. اگر می خواهید به دنبال راهی برای کاهش هزینه های جاری باشید، حتما از جت پرینتر ثابت (صنعتی) NJ-O127 کمک بگیرید. همانطور که گفته شد، این دستگاه بر خلاف لیزر جت روی هر سطحی قابلیت چاپ را داراست. از همین رو، هزینه های آتی شما را به شدت کاهش می دهد. ضمن اینکه امکان خراب شدن دستگاه جت پرینتر ثابت (صنعتی) NJ-O127 بسیار پایین است. عمر مفید، کارایی بالا و … باعث شده است تا این دستگاه انتخاب اول همه تولیدکنندگان محصولات مصرفی باشد. ناگفته نماند، این دستگاه در مقایسه با جت پرینتر لیزری نیازی به نگهداری خاصی ندارد.

جت پرینتر-NJ-O127

ملزومات جت پرینتر صنعتی ان جی

امکان چاپ برند و لوگو با جت لیزر

 

با مقایسه قرار دادن دو دستگاه جت پرینتر و جت لیزر، بهترین دستگاه جت پرینتر را حضور مخاطبان گرامی این وبگاه معرفی کردیم. یکی دیگر از مزایای جت لیزر، امکان چاپ انواع شکل ها و برندهایی است که مدنظر تولید کننده می باشد. این قابلیت در جت پرینتر معمولی یا حتی صنعتی وجود ندارد. با این همه، لیزر جت دارای محدودیت هایی است که انتخاب آن را برای تولید کننده ها سخت می کند. نگهداری و سرویس این دستگاه ها نسبت به جت پرینتر کمی سخت برآورد می شود. هزینه اجرایی بالای لیزر جت نیز یکی دیگر از دلایلی است که خریدار را مجاب می کند تا جت پرینتر را خریداری نماید.

 

 

جت پرینتر ثابت ان جی

جت پرینتر ثابت ان جی ساعت ها بدون وقفه در چند شیفت متوالی کار می کند

نتیجه گیری

تفاوت جت پرینتر با لیزر جت در مدت زمان استفاده از دستگاه نیز قابل ملاحظه است. با دستگاه جت پرینتر صنعتی NJ-O127 می توان ساعت ها بدون وقفه و در چند شیفت متوالی کار کرد. این حجم از کار و مدت زمان طولانی در استفاده از دستگاه بر کارایی و عملکرد آن تاثیر منفی نمی گذارد. در خصوص ویژگی های فنی  جت پرینتر ثابت NJ-O127 خوب است بگوییم، این دستگاه کیفیت چاپ آن 300dpi بوده و تکنولوژی چاپ آن تک رنگ و جوهر افشان می باشد.

کارکرد هر کارتریج این دستگاه نیز صدهزار قطعه برآورد شده است. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت مختصر و فشرده دستگاه جت پرینتر جوهرافشان را با جت لیزری مورد مقایسه قرار دهیم. امیدواریم با مطالعه این متن بتوانید، بهترین و مناسب ترین دستگاه جت پرینتر را برای حوزه کاری تان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *