مقالات

جت پرینتر چیست؟

جت پرینتر چیست

جت پرینتر یا تاریخ زن چیست؟

در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد جت پرینتر ها در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. جت پرینتر دستی و جت پرینتر ثابت نوعی چاپگر است که می تواند اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و … را بر روی تمامی محصولات مانند بطری، چوب ، فلز، سلفون ، انواع پلاستیک و…  چاپ کند.

جت پرینتر صنعتی ان جی سرعت، دقت و عملکرد بالایی دارد

جهت خرید جت پرینتر صنعتی نیکسون‌جت کلیک کنید

جت پرینتر صنعتی چیست؟

دستگاه جت پرینتر صنعتی چیست؟(یا همان جت‌ پرینتر ثابت چیست) تاریخ‌زن صنعتی در اصل همان جت پرینتر صنعتی است که در ایران آن را بیشتر با نام تاریخ‌زن میشناسند.

 

لطفاً برای استعلام قیمت و خرید جت پرینتر  و لوازم جانبی محصولات ما، ازصفحه تماس با ما شرکت نیکسون‌جت اقدام نمایید.

جت پرینتر ثابت چیست؟

جت پرینتر ثابت که همان جت پرینتر صنعتی هم نامیده میشود. دستگاهی است، که به طور خودکار کار می کند و در انواع کارخانه تولیدی بزرگ که تولید بالایی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. جت پرینتر‌های ثابت برای چاپ اطلاعات ضروری و متغیر محصول استفاده میشود.

در چنین کارخانه هایی، کالاها بر روی نوار نقاله عبور میکنند. محصولات از زیر دستگاه رد میشوند و با وجود سنسور دستور چاپ صادر میشود و دستگاه عملیات چاپ را انجام میدهد.

از آنجایی که دستگاه دارای سنسور است، هنگامی که محصولی در مقابل آن قرار می گیرد، دستگاه به طور خودکار آن را تشخیص داده و اطلاعات را چاپ می کند و نیازی به عملیات دستی نمیباشد.

جت پرینتر دستی چیست؟

جت پرینتر دستی چیست ؟ به دستگاه های قابل حمل که عملیات چاپ تاریخ ، قیمت و …. انجام میدهد، جت پرینتر دستی میگویند، دستگاه های کوچک و سبکی هستند.

این نوع دستگاه ها که بدون سنسور میباشند، جهت عملیات چاپ اپراتور باید آنها را به صورت دستی در مقابل محصول در حال ساخت قرار دهد و دکمه چاپ را برای انتقال اطلاعات بر روی محصول فشار دهد.

دستگاه های جت پرینتر دستی برای چاپ بر روی محصولاتی که حجم و وزن بالایی دارند و با نوار نقاله قابل حمل نیستند مانند بشکه، گالن، کارتن های بزرگ و … استفاده می شود.

جت پرینتر دستی

جهت خرید جت پرینتر دستی نیکسون‌جت کلیک کنید.

 هفت ویژگی مهم جت پرینترها

جت پرینترها ویژگی های زیادی دارند که باید قبل از خرید و استفاده از این دستگاه ها به آن ها توجه کنید. در این مقاله نکات مفیدی در مورد مصرف جوهر، هد چاپ ، زبان فارسی، دستگاه های چاپ جت پرینتر اتوماتیک، چاپ در سطوح ناهموار و اندازه حافظه این دستگاه ها ارائه شده است.

مصرف جوهر

جت پرینتر قادر است میزان مصرف جوهر را برای هر پیام محاسبه کند. البته باید از جوهری استفاده کرد که قابلیت خشک شدن سریع، چرب و مناسب برای محیط های پر گرد و غبار را داشته باشد.

هد جت پرینتر مناسب

استفاده از هد مناسب به شما کمک می کند تا نیازی به استفاده منظم از جوهر نداشته باشید، این خود باعث کاهش هزینه ها می شود.

استفاده از حافظه خارجی

با جت پرینتر می توانید به راحتی هر نوع پیامی را چاپ کنید، این دستگاه ها دارای حافظه داخلی میباشند و قابلیت نصب فلش را نیز دارا میباشند.

پشتیبانی از زبان فارسی

مجهز بودن جت پرینتر به منوی فارسی یکی از ویژگی هایی است که استفاده از دستگاه را آسان می کند و استفاده از آن را برای کاربران بدون آموزش خاصی  ساده می شود. پشتیبانی از زبان فارسی و فونت های مختلف هنگام چاپ یکی از ویژگی های مهم برای ثبت نهایی و استفاده از این محصول می باشد..

انتقال دستگاه  جت پرینتر

کار با جت پرینترها نیکسون‌جت به دلیل طراحی منحصر به فرد بسیار آسان است و اگر بخواهید آنها را از یک خط به خط دیگر منتقل کنید، به راحتی قابل انتقال هستند. یکی دیگر از گزینه های موجود جت پرینترهای قابل حمل ایت است که بسیار قابل مانور هستند.

چاپ روی سطوح غیرصاف و ناهموار.

با استفاده از جت پرینتر مناسب، امکان چاپ بر روی سطوح مختلف و گاهی صنایع وجود دارد. در واقع تنوع محصولات ودریافت مشاوره از شرکت نیکسون‌جت برای انتخاب دستگاه و چاپ زدن بر روی هر نوع سطحی این کار را آسان کرده است..

اندازه حافظه داخلی کافی

حافظه داخلی با ظرفیت کافی به نگهداری انواع مختلف پیام ها به صورت استاندارد و در دسترس قرار دادن آنها در دستگاه کمک می کند.

جت پرینتر دستی بخریم یا جت پرینتر ثابت

قبل از خرید این دستگاه ها باید شرایط خود را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

یکی از بهترین راه ها برای انتخاب درست ارتباط گرفتن با متخصصان نیکسون‌‍جت میباشد مشاوران ما منتظر تماس شما هستند تا شما را به درستی راهنمایی کنند.

جت پرینتر دستی برای چاپ این محصولات مناسب است : لاستیک، جعبه و سایر مواردی که روی نوار نقاله قرار نمی گیرند استفاده می شود، اما جت پرینتر ثابت برای مواردی که روی نوار نقاله قرار می گیرند استفاده می شود.

جت پرینتر ثابت سرعت کار در خط تولید را افزایش می دهند و ایمنی بالایی را در حین کار ایجاد می کنند.

اجزای اصلی جت پرینترهای صنعتی

این دستگاه ها از اجزایی مانند هد دستگاه، برد دستگاه و فیلترها تشکیل شده اند.

برای افزایش کارایی جت پرینتر چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

انجام چاپ منظم

چاپ مداوم از خشک شدن جوهر در سر دستگاه جلوگیری می کند. اگر قرار است چاپگر برای چند روز در خط تولید استفاده نشود، بهتر است هر چند روز یک بار تعداد پرینترهای تولید شده با این چاپگر را برنامه ریزی کنید.

استفاده از جوهر مناسب

جوهر بی کیفیتی که برای چاپ استفاده می شود می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد یا به دستگاه آسیب برساند. بنابراین، اگر می خواهید جوهر بخرید، باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

فیلتر را در زمان مناسب تعویض نمایید

برای جلوگیری از کاهش عملکرد دستگاه خود باید به موقع فیلتر آن را تعویض کنید در غیر این صورت ممکن است قطعات دستگاه آسیب ببینند.

بنابراین لازم است فیلتر را در زمان مناسب با توجه به مدل دستگاه و یا پس از تماس با فروشنده و دریافت مشاوره تعویض نمایید.

بهتر است از محافظ برق برای جلوگیری از آسیب به دستگاه استفاده کنید.

استفاده از محافظ برق هنگام کار با جت پرینترهای صنعتی، تجهیزات را از آسیب ناشی از نوسانات برق محافظت می کند.

قیمت پرینترهای جوهرافشان

این نوع دستگاه ها بسته به تکنولوژی مورد استفاده قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، مواد مصرفی HP نسبت به سایر پرینترهای جوهرافشان ارزان تر هستند، اما هزینه کارتریج و جوهر بالاتر است.

دستگاه های پیزو به دلیل وضوح و طراحی کاراکتر گران تر هستند، اما جوهر و کارتریج ها ارزان و مقرون به صرفه هستند.

اگر حجم تولید زیاد است، باید از چاپگر جوهرافشان CIJ برای اقتصادی‌تر کردن آن استفاده کرد.

اهمیت پشتیبانی و خدمات چاپگر جوهرافشان

با توجه به اینکه این دستگاه ها بدون پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیاز به تامین منظم رنگ و قطعات و همچنین نگهداری و تعمیرات دوره ای دارند، این امر هزینه زیادی دارد و می تواند عمر دستگاه را کاهش دهد.

چاپ در صنایع دارویی و پزشکی

صنایع دارویی و پزشکی با تولید محصولات متنوعی که مستقیماً با سلامت انسان مرتبط هستند، از جت پرینتر ها در خطوط تولید خود برای درج اطلاعات مختلف مربوط به تولید و مصرف محصولات خود استفاده می کنند. چاپ روی انواع داروها، شربت ها، بسته بندی های مختلف، گاز استریل، محلول های ضد عفونی کننده و … از جمله محصولاتی است که گروه نیکسون جت بر روی بسته بندی صنایع مختلف چاپ کرده است.

استفاده از جت پرینتردر صنایع شوینده، بهداشتی و زیبایی

صنایع شوینده، بهداشتی و دارویی با تولید انواع عطر، ادکلن، شامپو، کرم، لوسیون، رژلب، صابون، پودر صابون و غیره نقش بسیار مهمی در تامین سلامت و رفع نیازهای زیبایی جامعه دارند. جت پرینتر ها وظیفه قرار دادن اطلاعات مختلف روی بسته بندی های مختلف این نوع محصولات را بر عهده دارند. شامل تاریخ، سریال و سایر اطلاعات تولید، به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که محصولی که استفاده می کنند ایمن است. همچنین دستگاه های جت پرینتر می توانند با چاپ با جوهر نامرئی، اصالت و کیفیت محصول را به اطلاع مشتری برسانند.

چاپ در صنعت خودرو

چاپ روی واشر، فیلتر و سایر قسمت های صنعت خودرو با استفاده از چاپگر جوهر افشان انجام می شود. یکی از مشکلاتی که قطعه سازان هنگام چاپ محصولات خود با آن مواجه هستند. تیره بودن رنگ این محصولات است و یا برای رقابت با محصولات مشابه خارجی مجبور به چاپ بر روی محصولات خود به رنگ غیر مشکی هستند.

چاپگرهای جوهرافشان ارائه شده توسط مجموعه نیکسون‌جت به دارندگان خودرو این امکان را می دهد که اطلاعات مورد نظر خود را بر روی قطعات و محصولات خود به رنگ سفید یا هررنگ دلخواه دیگری از جمله لوگو، سریال و غیره چاپ کنند.

یکی دیگر از قطعاتی که در دستگاه های خودرو استفاده می شود و اطلاعات به کمک چاپگر جوهرافشان وارد آن می شود، انواع فیلتر خودرو است. فیلترهای هوا و روغن، فیلترهای داخلی خودرو و فیلترهای داخلی و خارجی عمومی خودرو که در خودروها استفاده می شوند از جمله محصولات صنعت خودرو هستند که با جت پرینتر بر روی آنها چاپ می کنند.

چاپ در صنایع غذایی و آشامیدنی

صنعت غذا و نوشیدنی شاید پرکاربردترین صنعتی باشد که در آن از چاپگرهای جوهرافشان استفاده می شود. یک محصول خوراکی و آشامیدنی را نمی توان در بازار عرضه کرد و حتی در صورت عرضه هم نمی توان آن را خریداری کرد زیرا مصرف کنندگان می دانند قبل از خرید باید به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *