مقالات

جت پرینتر صنعتی چیست؟

جت پرینتر صنعتی نیکسون‌جت

جت پرینتر صنعتی چیست؟

دستگاه جت‌ پرینتر صنعتی چیست؟(تاریخ‌زن صنعتی چیست؟) یک نوع پرینتر است که با پاشش جوهر روی محصولات، برخی از اطلاعات را روی آن ها چاپ می کند. تاریخ تولید، تاریخ انقضا و قیمت را می توان مشهورترین اطلاعاتی دانست که از این طریق روی محصولات مختلف چاپ می شوند. جت پرینتر صنعتی در واقع مرحله آخر تولید را تکمیل می کند تا محصولات به صورت مناسبی به دست کاربران برسند. اکثر این جت پرینترها از تکنولوژی پاشش جوهر برای چاپ استفاده می کنند. در نتیجه سرعت و دقت آن ها معمولا بسیار بالا است. به همین دلیل است که در کارخانه ها و شرکت های بزرگ و کوچک از این محصولات استفاده می شود.

جت پرینتر صنعتی ان جی سرعت، دقت و عملکرد بالایی دارد

جهت خرید جت پرینتر صنعتی نیکسون‌جت کلیک کنید

تاریخ‌زن صنعتی چیست؟

دستگاه تاریخ‌زن صنعتی چیست؟(جت‌ پرینتر صنعتی چیست) تاریخ‌زن صنعتی در اصل همان جت پرینتر صنعتی است که در ایران آن را بیشتر با نام تاریخ‌زن میشناسند.

چرا باید از جت پرینتر استفاده کنیم؟

جت پرینتر صنعتی چیست؟ اگر دقت کرده باشد در بسته بندی محصولات دو نوع نوشته با فونت و نحوه چاپ متفاوت دیده می شود. در حالت عادی پوششی که برای بسته بندی به کار می رود در محلی جداگانه تولید می شود. در این حالت چاپ اطلاعات با حجم نسبتا بالا انجام می شود. تاریخ‌زن صنعتی یا همان جت‌پرینتر صنعتی این اطلاعات معمولا اطلاعات ثابتی هستند که روی همه بسته ها تکرار می شوند. بنابراین منطقی است که این پوشش ها به صورت جداگانه تولید شوند. جت پرینترها اگر چه سرعت بالایی دارند و می توانند با سرعت بالایی عمل چاپ را انجام دهند.

اما برای چاپ هایی که حجم نوشته ها بسیار بالا است، مناسب نیستند و معمولا از سایر روش ها چاپ استفاده می کنند. اما برخی اطلاعات وجود دارند که به صورت مداوم تغییر می یابند. بنابراین نیاز است که این تغییرات به سرعت اعمال شوند. برای مثال تاریخ تولید به صورت روزانه تغییر پیدا می کند. در این حالت است که جت‌پرینترهای صنعتی وارد عمل شده و فرایند چاپ را انجام می دهند.

لطفاً برای استعلام قیمت و خرید جت پرینتر  و لوازم جانبی محصولات ما، ازصفحه تماس با ما شرکت نیکسون‌جت اقدام نمایید.

جت پرینتر ثابت چیست؟

این یک نوع چاپگر است که به طور خودکار کار می کند و در کارخانه های بزرگ با گردش مالی بالا برای چاپ اطلاعات ضروری و متغیر محصول استفاده میکنند.

در چنین کارخانه هایی، کالاها بر روی نوار نقاله بارگیری می شوند. و از زیر دستگاه عبور میکنند و عملیات چاپ انجام میشود.

از آنجایی که دستگاه دارای سنسور است، هنگامی که محصولی در مقابل آن قرار می گیرد، دستگاه به طور خودکار آن را تشخیص داده و اطلاعات را چاپ می کند.

 هفت ویژگی مهم جت پرینترها

جت پرینترها ویژگی های زیادی دارند که باید قبل از خرید و استفاده از این دستگاه ها به آن ها توجه کنید. در این مقاله نکات مفیدی در مورد مصرف جوهر، هد چاپ ، زبان فارسی، دستگاه های چاپ جت پرینتر اتوماتیک، چاپ در سطوح ناهموار و اندازه حافظه این دستگاه ها ارائه شده است.

1. مصرف جوهر

جت پرینتر قادر است میزان مصرف جوهر را برای هر پیام محاسبه کند. البته باید از جوهری استفاده کرد که قابلیت خشک شدن سریع، چرب و مناسب برای محیط های پر گرد و غبار را داشته باشد.

2. هد جت پرینتر مناسب

استفاده از هد مناسب به شما کمک می کند تا نیازی به استفاده منظم از جوهر نداشته باشید، این خود باعث کاهش هزینه ها می شود.

3. استفاده از حافظه خارجی

با جت پرینتر می توانید به راحتی هر نوع پیامی را چاپ کنید، این دستگاه ها دارای حافظه داخلی میباشند و قابلیت نصب فلش را نیز دارا میباشند.

4. پشتیبانی از زبان فارسی

مجهز بودن جت پرینتر به منوی فارسی یکی از ویژگی هایی است که استفاده از دستگاه را آسان می کند و استفاده از آن را برای کاربران بدون آموزش خاصی  ساده می شود. پشتیبانی از زبان فارسی و فونت های مختلف هنگام چاپ یکی از ویژگی های مهم برای ثبت نهایی و استفاده از این محصول می باشد..

5. انتقال دستگاه  جت پرینتر

کار با جت پرینترها نیکسون‌جت به دلیل طراحی منحصر به فرد بسیار آسان است و اگر بخواهید آنها را از یک خط به خط دیگر منتقل کنید، به راحتی قابل انتقال هستند. یکی دیگر از گزینه های موجود جت پرینترهای قابل حمل ایت است که بسیار قابل مانور هستند.

6. چاپ روی سطوح غیرصاف و ناهموار.

با استفاده از جت پرینتر مناسب، امکان چاپ بر روی سطوح مختلف و گاهی صنایع وجود دارد. در واقع تنوع محصولات ودریافت مشاوره از شرکت نیکسون‌جت برای انتخاب دستگاه و چاپ زدن بر روی هر نوع سطحی این کار را آسان کرده است..

7. اندازه حافظه داخلی کافی

حافظه داخلی با ظرفیت کافی به نگهداری انواع مختلف پیام ها به صورت استاندارد و در دسترس قرار دادن آنها در دستگاه کمک می کند.

تکنولوژی جت پرینترهای صنعتی چیست؟

فناوری های مختلفی برای این چاپگرها وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین آنها فناوری پیزو و فناوری حرارتی است.

 تکنولوژی پیزو

در این نوع فناوری لایه خاصی در مقابل بار الکتریکی اعمال می شود که باعث ایجاد ارتعاش می شود و این ارتعاشات محفظه جوهر را تحت فشار قرار می دهد تا از نازل خارج شود.

تکنولوژی ترمال

این نوع فناوری از گرما به جای لرزش برای خروج جوهر از دهانه استفاده می کند. روش کار به این صورت است که یک مقاومت در کنار مخزن جوهر نصب می شود و با وارد شدن جریان، این مقاومت گرم می شود و جوهر به جوش می آید. در نتیجه جوهر در حال جوش تبخیر می شود تا جوهر از دهان آزاد شود.

انواع جت پرینترهای صنعتی

به طور کلی در دستگاه های جت پرینتر صنعتی سه سیستم وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد.

پرینترهای جت CIJ

این نوع چاپگرها دستگاه هایی برای کار با سرعت بالا و بار بالا و بیش از 15 ساعت در روز هستند.

برخلاف مزایای بسیاری که پرینترهای جوهرافشان CIJ ارائه می دهند، برای به روز رسانی و نگهداری تجهیزات به هزینه های قابل توجهی نیاز دارند. و کیفیت چاپ متوسط رتبه بندی میشود.

جت پرینترهای Drop on Demand printer

این یک نوع چاپگر جوهر افشان صنعتی است که دارای دو مدل است که شامل کاراکترهایی با وضوح بالا می باشد.

این مدل برای چاپ کاراکتر بزرگ که دارای تکنولوژی قدیمی تر هستند استفاده می شود. سیستم نازل در مدل های کاراکتری 7، 12 و 16 نازل می باشد.

سیستم های Resolvin دارای سر جت هستند و از آنها تغذیه می شوند.

جت پرینتر های hp دارای سیستم HR

جت پرینتر hp مورد استفاده در کارگاه دارای بهره وری پایینی است. این دستگاه ها قیمت پایینی دارند و کیفیت بالایی ارائه می دهند اما هزینه جوهر این نوع چاپگرها را به انتخابی نامطلوب تبدیل می کند به طوری که قیمت هر لیتر جوهر دو برابر قیمت دستگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *