مقالات

نمونه چاپ تاریخ تولید , انقضا روی محصولات

جت پرینتر چاپ بر روی شیشه

چاپ تاریخ تولید و تاریخ انقضا

برای چاپ تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، اطلاعات قیمت و سایر جزئیات مرتبط روی محصولات و بسته‌بندی‌ها از دستگاه‌های جت ‌پرینتر استفاده می‌شود. جت‌پرینتر نوعی چاپگر جوهرافشان است که جهت انجام فرآیند چاپ با دقت و سرعت بالا بر روی محصولات و بسته‌بندی‌ها به‌کار می‌رود. از این رو جت‌پرینترها در صنایع مختلف غذایی، دارویی و صنایع دیگر که نیاز به علامت‌گذاری دقیق دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به دقت بالا و سرعت عملکرد این دستگاه‌ها، امکان بهره‌وری بهتر و کاهش خطاهای انسانی در فرآیندهای تولید و بسته‌بندی امکان ‌پذیر می‌شود.

نحوه چاپ تاریخ تولید و تاریخ انقضا بر روی انواع محصولات

 

نحوه چاپ تاریخ تولید ، انقضا و قیمت محصول بر روی کالا بستگی به نوع دستگاه جت‌ پرینتر دارد. در ادامه به نحوه درج اطلاعات با انواع این دستگاه می‌پردازیم.

  • جت پرینترهای دستی

دستگاه جت پرینتر یا تاریخ ‌زن دستی به روش بسیار ساده‌ای عمل می‌کند. این دستگاه دارای یک کریشه یا جعبه‌ای است که حاوی حروف و اعداد است. با توجه به متن مورد نیاز برای چاپ، شما باید حروف مربوطه را بر روی قالب‌های تاریخ‌زن قرار داده و تنظیم کنید. سپس محصول مورد نظر را در جای مناسبی قرار داده و اهرم دستگاه را فشار داده ولنگاری (ریبون) جوهری را به محل چاپ متصل می‌کنید. با اعمال فشار به اهرم، حروف و اعداد روی ریبون چاپ می‌شوند و تاریخ‌زن دستی با دقت بالا و با استفاده از جوهر گرم یا جوهر جامد، اطلاعات مورد نیاز را روی بسته‌بندی محصول ثبت می‌کند. استفاده از دستگاه تاریخ‌زن دستی، عملیات چاپ اطلاعات را با دقت و کارایی انجام می‌دهد و به کارخانه‌ها و کاربران در ارتقاء کیفیت بسته‌بندی و هویت‌دهی به محصولات کمک می‌کند.

  • جت پرینترهای ثابت

جت پرینتر های ثابت، دستگاه‌هایی هستند که چاپ اطلاعات را به صورت اتوماتیک، با سرعت بالا و بدون نیاز به دخالت انسان انجام می‌دهند. این پرینترها امکان تغییر اندازه حروف و اعداد چاپ شده روی محصولات را فراهم می‌کنند و می‌توان از آنها برای چاپ اطلاعات مختلف بر روی انواع کالاها استفاده نمود. اکنون این نوع جت پرینترها به عنوان بهترین دستگاه‎های  موجود در بازار شناخته می‌شوند.

  • جت پرینترهای صنعتی

این جت پرینترهای صنعتی در صنایع مختلف، به ویژه در خطوط تولید با حجم بالا، بسیار حرفه‌ای عمل می‎کنند. آنها توانایی چاپ اطلاعات مرتبط با محصولات را با دقت و سرعتی بالا دارند. این نوع دستگاه‌ها از چهار بخش برد الکترونیکی، هد (سر چاپ‌کننده)، چشم الکترونیکی و سیستم جوهر رسانی تشکیل شده‌اند. از کارتریج جت پرینتر جهت نگهداری جوهر مورد نیاز دستگاه استفاده می‎شود. جت پرینتر صنعتی را با نام “تاریخ‌زن اتوماتیک” نیز می‌شناسند که می‌توان آن را جهت چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالاها و بسته‌بندی‌ها مورد استفاده قرار داد.

مجموعه نیکسون جت دارای انواع مختلفی از دستگاه جت‎ پرینتر می‎باشد که با تولید انواع این دستگاه‎ها در کیفیتی بالا توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند. در ادامه درج تاریخ را بر روی برخی از محصولات بررسی خواهیم کرد.

 

چاپ تاریخ انقضا بر روی چوب

 

چاپ تاریخ انقضا یا هر نوع متن دلخواه دیگر بر روی چوب با استفاده از دستگاه جت پرینتر یا تاریخ‌زن یک روش مفید و کارآمد است. این فرآیند اغلب در صنعت بسته‌بندی، تولید محصولات چوبی، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تهیه دستگاه جت‎پرینتر از نیکسون جت می‎توانید از دوام و تاثیرگذار نبودن عواملی چون رطوبت، دما، نور و حرارت بر روی چاپ مطمئن شوید.

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی چوب

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی چوب

 

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی شیشه

 

استفاده از جت پرینتر برای چاپ تاریخ تولید و انقضا روی شیشه، از صنعت‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، دارویی، و نوشیدنی‌ها به منظور اطلاع‌ رسانی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه‎های چاپ نیکسون جت برای محصولات شیشه‎ای به دلیل سرعت بالا و دقت چاپی که دارد، جایگزین مناسبی برای برچسب‌های کاغذی و معمولی محسوب می‌شود.

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی شیشه

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی شیشه

 

 

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی آلومینیوم

 

استفاده از دستگاه جت‌پرینتر برای چاپ تاریخ تولید و انقضا بر روی آلومینیوم به علت مزایای متعددی که دارد، بسیار مفید و مورد توجه قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند الگوها و اطلاعات مختلف را با تغییرات سریع بر روی آلومینیوم اجرا نماید. به عبارت دیگر، می‌تواند بدون نیاز به تغییر قالب، اطلاعات مختلف را بر روی آلومینیوم  چاپ کند. تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه‎های نیکسون جت علاوه بر افزایش کارایی، ماندگاری و دقت چاپ، می‏توانند از امکان چاپ مستقیم و مقاومت در برابر عوامل محیطی نیز بهره‌مند شوند.

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی آلمینیوم

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی آلمینیوم

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی پلاستیک

 

استفاده از دستگاه تاریخ زن برای چاپ تاریخ تولید و انقضا روی پلاستیک، یکی از روش‌های پرکاربرد و مؤثر در صنایع مختلف از جمله صنایع بسته‌بندی و تولید محصولات پلاستیکی است. دستگاه تاریخ زن از تکنولوژی جوهر اسپری استفاده می‌کند که به‌صورت دائمی و مستقیم، اطلاعات مورد نظر را بر روی سطوح پلاستیکی چاپ می‌نماید. به طور کلی، استفاده از دستگاه جت‎پرینتر نیکسون جت برای درج تاریخ تولید و انقضا روی پلاستیک، به دلیل سرعت، دقت و ماندگاری چاپ، گزینه‌ی مناسبی برای صنایع مختلف است.

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی محصولات پلاستیک

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی محصولات پلاستیک

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی پک‌های دارو

 

استفاده از دستگاه جت‌پرینتر برای چاپ تاریخ و انقضا بر روی پک‌های دارو، یکی از روش‌های مطمئن در صنعت داروسازی است. دستگاه جت‎پرینتر با تکنولوژی جوهر اسپری، امکان چاپ اطلاعات دقیق و لازم بر روی بسته‌بندی داروها را فراهم می‌کند. جهت درج اطلاعات بر روی پک‌های دارویی، استفاده از دستگاه تاریخ زن نیکسون جت علاوه بر کاهش هزینه‌ها و زمان، باعث افزایش اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات دارویی می‌شود.

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی محصولات ارایشی

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی محصولات ارایشی

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی کاغذ

نمونه چاپ جت پرینتر نیکسون جت بر روی کاغذ

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی انواع فلزها

 

درج تاریخ تولید و انقضا بر روی انواع فلزها، از جمله مواردی می‌باشد که با استفاده از دستگاه‌های جت پرینتر نیکسون جت امکان‌پذیر است. از آنجایی که این دستگاه‎ها اطلاعات لازم را به‌طور مستقیم بر روی فلزها چاپ می‌کنند، نیازی به استفاده از برچسب‌ها یا ملزومات جانبی دیگر ندارند که کار را ساده‌تر می‌کند. همچنین دستگاه‌های جت‌پرینتر با دقت فوق‌العاده می‌توانند تاریخ تولید و انقضا را به‌صورت دقیق و واضح بر روی فلزها چاپ کنند.

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی انواع پارچه

 

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی انواع پارچه، یکی از روش‌های رایج  و مهم در صنعت پوشاک و تولید محصولات پارچه‌ای است. جوهرهای استفاده شده در جت‌پرینترهای نیکسون جت معمولا مقاوم در برابر شستشو و استفاده طولانی ‌مدت هستند که باعث می‌شود چاپ‌ها ماندگار و پایدار باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *