مقالات

جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات

جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات

جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات

جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات نیز کاربردهایی دارد و  به شما اجازه می‌دهد که بر روی محصولات ترشی، اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، کد محصول یا حتی تصاویر و الگوها را به صورت سریع و با دقت بالا چاپ کنید.

دستگاه های جت پرینتر برای چاپ انواع لوگو،بارکد ودرج تاریخ تولید و انقضا، تمام آنچه که برای شروع نیاز دارید.

درج تاریخ

درج تاریخ محصولات – به ویژه مواد غذایی، نوشیدنی ها و محصولات دارویی – طبق مقررات محلی در سراسر جهان الزامی است. بیشتر غذاها و نوشیدنی ها باید با تاریخ «استفاده تا» یا «بهترین قبل از» مشخص شوند. این تاریخ ها به نگهداری صحیح محصول بستگی دارد.تولیدکنندگان همچنین برای ردیابی داخلی و اطمینان از ارسال سریع محصولات به بازار به تاریخ نیاز دارند و هچنین به مصرف کنندگان کمک می کند تا مشخص کنند محصولات چه زمانی برای استفاده ایمن هستند. تاریخ انقضا به فروشگاه‌های محلی و فروشگاه‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا موجودی تازه را حفظ کرده و محصولات خراب را قبل از رسیدن به دست مصرف‌کنندگان از لیست فروش خارج کنند.  تاریخی که یک محصول تولید می شود اغلب تاریخ انقضای یک محصول را تعیین می کند، که باید به طور برجسته روی بسته بندی و برچسب محصولات غذایی، نوشیدنی و دارویی خاص نمایش داده شود.

تکنولوژی و دستگاه های جت پرینتر برای چاپ تاریخ

اکثرچاپگرهای تاریخ امروزه خودکار هستند و نرم افزارهایی را در خود جای داده اند که به طور خودکار تاریخ را تولید و روی حجم زیادی از محصولات اعمال می کنند. بسیاری از چاپگرهای تاریخ در خطوط تولید پرسرعت استفاده می شوند و می توانند کیفیت چاپ بالایی را در حین چاپ روی محصولات و بسته های متحرک حفظ کنند. در برخی از این جت پرینترهای خط تولید، اپراتورهای خط به صورت دستی کدها را در ابتدای هر شیفت روز وارد می کنند.

تعدادی از موارد  مهمی که  در انتخاب جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات باید در نظر بگیرید

1- سرعت و دقت چاپ

جت پرینتری که  برای خط تولید ترشیجات جهت چاپ تاریخ تولید وانقضا انتخاب میکنید باید اطلاعات مورد نیازشما را به صورت سریع و دقیق روی بسته بندی  ترشیجات درج کند.

2- قابل تنظیم برای اطلاعات متغیر

اگر نیاز به چاپ اطلاعات متغیرتوسط دستگاه جت پرینترروی بسته بندی ترشیجات مانند تاریخ‌های مختلف،بارکد ،لوگو و……دارید،اطمینان حاصل کنید چنین قابلیتی را دارا می باشد

3-استفاده آسان

برای صرفه جویی در زمان و هزینه ،کاربری آسان دستگاه  جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات بسیار مهم است

4- جت پرینتر مناسب برای راه اندازی خط تولید ترشیجات

دستگاه شما باید متناسب با خط تولید شما باشد از نظر انداره،نوع دستگاه مورد نیاز،شرایط محیطی و……..

استفاده از جت پرینتر در خط تولید ترشیجات

چاپ اطلاعات اجباری روی بسته بندی ترشیجات و دیگر مواد غذایی

آنچه باید گنجانده شود

اطلاعات زیر طبق قانون باید بر روی  بسته بندی مواد غذایی چاپ شود:

نام محصول

نام محصول باید به وضوح روی بسته بندی درج شود و گمراه کننده نباشد.

اگر نامی در قانون وجود داشته باشد باید از آن استفاده شود.

در صورت عدم وجود نام قانونی می توان از نام عرفی استفاده کرد. این ممکن است نامی باشد که به طور معمول در ذهن مصرف کنندگان ماندگار شده و در طول زمان به جود آمده است.

در صورت عدم وجود نام عرفی یا عدم استفاده از آن، باید نام توصیفی محصول ارائه شود. این باید به اندازه کافی توصیفی باشد تا مصرف کننده را از ماهیت واقعی محصول  آگاه کند و بتواند آن را از محصولاتی که در غیر این صورت ممکن است با آن اشتباه گرفته شود متمایز کند. اکثر محصولات در این دسته قرار می گیرند و به یک نام توصیفی نیاز دارند.

اگر محصول  به نحوی فرآوری شده باشد، این فرآیند باید در عنوان ذکر شود، به عنوان مثال “سیرترشی فرآوری شده”، “شورفرآوری شده” یا “میوه خشک”.

میتوانید برای چاپ  روی بسته بندی محصولات از جت پرینتر تایوانی (ثابت و دستی) نیکسون جت استفاده کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده

اگر محصول غذایی شما دارای دو یا چند ماده (شامل آب و مواد افزودنی)است، باید همه آنها را تحت عنوان “مواد تشکیل دهنده” یا یک عنوان مناسب که شامل کلمه “مواد تشکیل دهنده” باشد، فهرست کنید.

مواد را باید به ترتیب وزن ذکر کرد و ابتدا مواد اصلی را بر اساس مقداری که برای تهیه محصول استفاده شده است ذکر کرد.

برخی از محصولات از نیاز به نمایش فهرست مواد مستثنی هستند، به عنوان مثال: میوه ها و سبزیجات تازه، آب گازدار و غذاهایی که از یک ماده تشکیل شده اند و غیره.

اطلاعات آلرژن

در مواردی که یک محصول غذایی حاوی هر یک ازمواد آلرژی زا است که طبق قانون باید به عنوان مواد تشکیل دهنده اعلام شود، این آلرژن ها باید در لیست مواد تشکیل دهنده ذکر و تاکید شود.

شما باید با استفاده از فونت، سبک، رنگ پس‌زمینه یا با پررنگ کردن متن، روی برچسب روی مواد حساسیت‌زا تأکید کنید. این امر به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد مواد غذایی بسته‌بندی شده بدانند و برای افراد مبتلا به آلرژی و عدم تحمل غذایی که نیاز به اجتناب از برخی غذاها دارند، مفید است.

اعلام کمی مواد تشکیل دهنده (QUID)

QUID درصد مواد تشکیل دهنده خاص موجود در یک محصول غذایی را به مصرف کننده می گوید. این مورد در مواردی که ماده یا دسته مواد تشکیل دهنده مربوطه مورد نیاز است:

(الف) در نام محصول ظاهر می شود یا معمولاً توسط مصرف کننده با آن نام مرتبط می شود.

(ب) بر روی برچسب در کلمات، تصاویر یا گرافیک تاکید شده است

(ج) برای مشخص کردن یک محصول و تشخیص آن از محصولاتی که ممکن است به دلیل نام یا ظاهر مشابه با آن اشتباه گرفته شود ضروری است.

نشان دادن مقدار یک ماده یا دسته مواد باید:

  • به صورت درصدی نمایش داده شود که مطابق با مقدار ماده یا مواد تشکیل دهنده در زمان استفاده از آن است
  • یا بلافاصله در کنار نام محصول یا در لیست مواد تشکیل دهنده مربوط به ماده یا دسته مواد مورد نظر ظاهر می شود.

مقدار خالص

همه محصولات بسته بندی شده بالاتر از 5 گرم یا 5 میلی لیتر باید مقدار خالص را روی برچسب نشان دهند تا با مقررات اطلاعات غذایی مطابقت داشته باشند.

مواد غذایی  بسته بندی شده در مایع باید وزن خالص تخلیه شده را نشان دهند.

اعلام مقدار خالص در مورد مواد غذایی زیر اجباری نیست:

الف) که از نظر حجم یا جرم متحمل ضررهای قابل توجهی می شوند و به تعداد فروخته می شوند یا در حضور خریدار وزن می شوند.

ب) مقدار خالص آن کمتر از 5 گرم یا 5 میلی لیتر باشد، مگر اینکه اینها سبزی یا ادویه باشند.

ج) معمولاً بر اساس شماره فروخته می شود، مشروط بر اینکه تعداد اقلام به وضوح از بیرون قابل مشاهده و شمارش باشد یا در غیر این صورت روی برچاپ مشخص شده باشد.

شرایط نگهداری و درج تاریخ

برچسب‌های مواد غذایی باید با تاریخ «بهترین قبل» یا «مصرف تا» علامت‌گذاری شوند تا مشخص شود که غذاها تا چه مدت می‌توانند نگهداری شوند و چگونه آنها را نگهداری کنیم.

نام و آدرس سازنده

کسب و کارهای مواد غذایی باید نام و آدرس کسب و کار را روی بسته بندی یا برچسب مواد غذایی قید کنند. این باید یکی باشد:

  • نام کسب و کاری که مواد غذایی تحت نام آن به بازار عرضه می شود
  • آدرس کسب و کاری که مواد غذایی را وارد کرده است

کشور مبدا یا محل مبدا


مطابق با مقررات ، نشان دادن کشور مبدا یا محل منشأ یک غذا در مواردی که عدم نشان دادن آن ممکن است مصرف کننده را در مورد کشور مبدأ یا محل اصلی غذا گمراه کند، اجباری است. ممکن است مصرف کنندگان بدون این اطلاعات گمراه شوند، برای مثال پای خوک Melton Mowbray که در ایتالیا ساخته شده است.

شاید در مقصد قوانین خاصی وجود داشته باشد که باید از آنها پیروی کرد، از جمله برای استفاده از برخی گوشت ها.

اعلامیه تغذیه

اعلامیه تغذیه اجباری باید به وضوح در قالب خاصی ارائه شود و مقادیر انرژی و شش ماده مغذی را ارائه دهد. مقادیر باید بر حسب واحد (شامل کیلوژول و کیلوکالری برای انرژی) در هر 100 گرم در میلی لیتر داده شود، و اظهارنامه تغذیه باید حداقل الزامات اندازه فونت را برآورده کند.

الزام برچسب زدن


برای برخی محصولات غذایی و نوشیدنی الزامات اضافی برای برچسب زدن وجود دارد  اگر محصولات شما حاوی موارد زیر است، باید به مصرف کننده بگویید:

  • شیرین کننده ها یا قندها
  • آسپارتام و رنگ ها
  • شیرین بیان
  • کافئین
  • پلی ال ها

انتخاب بهترین جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات

اگر میخواهید جت پرینتر برای خط تولید ترشیجات را با بهترین  قیمت و کیفیت داشته باشید ، کافیست با ما در ارتباط باشید.

جهت بهره مندی از مشاوره رایگان شرکت نیکسون جت با شماره های 09123383572 02177587275 تماس بگیرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *